Kā kļūt par foršu vadītāju?
TU ESI BOSS. Apsveicam! Mums ir daži novērojumi, kurus ikdienā pielietojot un neazimirstot, Jūs varēsiet kļūt tiešām ietekmīgs vadītājs un vienkārši patīkams cilvēks.
VADĪTĀJS = DARBINIEKS!
Tu esi atbildīgs par visu, tālab Tev ir vajadzīga ļoti laba komanda. Mērķtiecīgi, lojāli un motivēti darbinieki. Jūsu darbinieki savukārt ir atbildīgi par lielāko daļu darba. Un Jums ir jāpārliecinās, ka katrs pilda savus uzdevumus, ievēro noteikumus un pats galvenais- lai visi ir “profesionāli”.
DELEĢĒ!
Deleģēt atbildību un uzticēties saviem darbiniekiem spēj tikai ļoti labi vadītāji. Atceraties, ka deleģējot uzdevumus, Jūs varat izdarīt vairāk. Katram ir savas metodes, kā deleģēt: mutiski, rakstiski, cilvēciski vienojoties vai rakstot rīkojumus, galvenais, lai ir rezultāts. Un parasti visus cilvēkus vērtē pēc rezultāta - arī Jūs!
IERAUGI STIPRĀS PUSES!
Vienmēr turiet acis vaļā! Ieraugiet darbiniekos viņu stiprās puses, ziniet vājās vietas. Ja izzināsiet savus darbiniekus un kolēģus, Jums būs daudz vieglāk izprast katra cilvēka motīvus, vēlmes un mērķus. Jums jānoskaidro, kuriem darbiniekiem patīk uzslavas, kurus motivē nauda, kuriem vajag 15 minūšu pīppauzi. Krējums sastājas augšpusē, un tas ir Jūsu darbs - šo krējumu pamanīt un pārvērst naudā.
PILNVARO DARBINIEKUS!
Pilnvaro katru darbinieku. Piešķir katram vērtību un iespēju būt svarīgam. Katram cilvēkam ir vēlmē būt noteicējam kādā no jomām, dodiet katram iespēju. Pat apkopējai- ļaujiet viņai pašai izvēlēties tīrīšanas līdzekļus, cilvēks jutīsies pagodināts un novērtēts. Pilnvarošana dos iespēju darbiniekiem pašiem noticēt saviem spēkiem. Lai darbinieki darbotos Jūsu interesēs, nebūtu ieteicams viņus publiski kritizēt vai bārt. Tā vietā sakiet, ka dosiet vēl vienu iespēju.
NEVILCINIETIES!
Ja kāds no darbiniekiem Jums uzdod jautājumu vai lūdz palīdzību, atbildiet nekavējoties un tieciet ar problēmu galā tūlīt pat! Neesiet skarbs, esiet konstruktīvs. Novērtējiet to, ka darbinieki lūdz Jūsu palīdzību. Nav jēgas purpināt vai lieki diskutēt, kālab tāda problēma ir izvērtusies, koncentrējieties uz rezultātu, nemeklējiet vainīgos. Atcerieties, ka jūsu mērķis ir veicināt produktīvu uzvedību un saglabāt cieņu jūsu darbinieku acīs.
DODIET NOVĒRTĒJUMU!
Vienmēr pastāstiet saviem darbiniekiem, cik svarīgi viņi Jums ir, uzslavējiet par darbu ar klientiem, sakiet, ka bez tik lieliskas komandas Jūs nemūžam nebūtu tur, kur Jūs pašlaik atrodaties. Nekad neaprunājiet darbiniekus aiz muguras, izsakiet viņiem komplimentus, atzīstiet to, ka Jūs ar viņiem nemitīgi lepojaties. Vislabāk izteikt atzinību reizēs, kad to dzird klienti un partneri. Droši savu partneru priekšā sakiet, ka šī ir vislabākā asistente pasaulē un ka Jums ir ārkārtīgi paveicies.
KLAUSIETIES!
Iemācīties būt efektīvs klausītājs. Jūsu darbinieki ir pelnījuši, lai Jūs viņus uzklausītu.
Ļaujiet viņiem vienmēr pabeigt, nepārtrauciet viņus. Neveidojiet iebildumus savās domās, ieklausieties. Esiet empātiski un izrādiet savu cilvēcību. Vienmēr pasakiet, ka Jūs augstu novērtējat to, ka Jums uzticas. Noklausīšanās līdz galam nenozīmē, ka Jūs visam piekrītat, bet tas nozīmē, ka Jūs saprotat problēmu. Ne vienmēr pēc sarunas ar darbinieku Jums jāsniedz palīdzība vai jārīkojas, bet izrunāšanās stiprina uzticību.
PALDIES!
Vienmēr pasakiet paldies par darbu! Katru piektdienu pasakiet komandai paldies par veikumu, neatkarīgi no tā, kāda ir bijusi šī nedēļa.