Drukāt

Ko darīt, lai darbā nenogarlaikotos līdz nāvei

Daudzi laiku pa laikam ir saskārušies ar situāciju, kad darbā kļūst garlaicīgi. Ko darīt, lai garās darba stundas nekļūst vēl garākas? Īsā atbilde: vienkārši atrodi lietas, ar kurām sevi nodarbināt! Turpini nodarbināt savu prātu. Izaicini sevi. Aprunājies ar kādu garlaikotu kolēģi. Mazliet garāka atbilde noteikti sāksies ar virkni jautājumu, kas liks atrast šīs garlaicības iemeslu. Vai tavs darbs ir tik garlaicīgs? Vai tu tiešām esi savā īstajā vietā un dari to, ko vēlies darīt? Vai ir iespējas sākt meklēt ko labāku? Vai varbūt tev jau ir lielisks darbs, bet kaut kas vai kāds tevi bremzē? Un ko tu vari darīt, lai situāciju labotu?

Šajā rakstā neturpināsim otrā atbildes varianta iztirzājumu, bet piedāvāsim dažas idejas darba laika īsināšanai. Tas gan nebūs izsmeļošs ideju saraksts visam mēnesim, vienkārši padomi, no kuriem izvēlēties sev piemērotāko krīzes gadījumam:


1. Radi sev jaunus izaicinājumus

 

Mūsuprāt, labākais piedāvājums no šeit uzskaitītajiem. Bieži mums darbā kļūst garlaicīgi, jo darāmais ir pārāk vienkāršs vai vienveidīgs. Tāpēc, tā vietā, lai gaidītu, kad tev uzdos ko sarežģītāku, izaicini sevi pats! Uzstādi jaunu mērķi darbā. Apņemies izdarīt vairāk vai ātrāk nekā parasti. Apdomā jaunus projektus. Uzstādi personiskus mērķus un visiem spēkiem tiecies tos piepildīt. Jebko, kas tevi aizrauj.

 

2. Sāc meklēt jaunu darbu

 

Ja tavs darbs ir tik ļoti garlaicīgs, ka vairs nezini, kur likties, varbūt tev tas jāmaina? Taču, tā vietā, lai uzreiz rakstītu atlūgumu, ķeries pie mērķtiecīgiem jauna darba meklējumiem.  Apzvani paziņas, atjauno savu CV un nosūti to uz vairākām vietām. Atrodi kaut ko, kas tevi nekad negarlaikos, bet kas iedegs tavās acīs entuziasma dzirksti!




3. Pārdomā savas dzīves mērķus

 

Kas ir tas, ko tu noteikti vēlies dzīvē paveikt? Ne tikai kā darbinieks, bet kā tu pats? Ja jau agrāk esi sastādījis mērķu sarakstu, nekad nenāk par ļaunu to pārskatīt un papildināt. Izvēlies vienu, ko sasniegt jau šogad, un tad pārdomā, ko tu vari darīt šodien, lai pavirzītos tam kaut nedaudz tuvāk, pat, ja tas ir sīkums. Un dari to katru dienu - pasper vienu soli pretī šim mērķim.

 

4. Pārkārto savu darba vietu

 

Savas darba vietas reorganizēšana gan aizņem laiku, gan palīdzēs pārkārtot domas. Sakārtotā vidē arī prāts strādā efektīvāk, tādējādi tu kļūsi produktīvāks, vai arī nonāksi pie vēl kādas idejas, kā īsināt savu laiku.



5. Izglītojies, izmantojot pieejamos resursus

 

Nenotrulini savu prātu, skatoties smieklīgas kaķu bildītes internetā vai dzeltenajos portālos lasot par kārtējām slavenību mīlas likstām.  Turpini papildināt savas zināšanas vai dari lietas, kas prasa prāta piepūli. Iemācies pāris jaunus vārdus angļu, krievu vai varbūt spāņu valodā. Ņem līdzi grāmatu un katru dienu izlasi pa nodaļai. Arī rakstīšana der, un nav svarīgi, tu pieraksti savas domas vai sastādi mērķu sarakstu nākamajai nedēļai vai mēnesim.

 

6. Meditē

 

Pat garlaicība darbā var radīt stresu un izmisumu. Meditējot tu vari atbrīvoties no abiem, un vēl arī no garlaicības piedevām. Koncentrē visu savu uzmanību uz kādu objektu, piemēram, sienu vai lampu, un turpini uz to skatīties pāris minūtes. Jo ilgāk spēsi noturēt savu uzmanību tikai uz to, jo vairāk nomierināsi gan savu prātu, gan ķermeni. 



Iesaki šo padomu citiem:
Twitter
Facebook
Draugiem.lv