5 lietas, kurām obligāti jābūt motivācijas vēstulē
Bieži cilvēki mums uzdod jautājumu- kādai jābūt motivācijas vēstulei? Es teiktu, ka tava motivācijas vēstule ir tava iespēja pierādīt darba devējam, kāpēc tu esi vispiemērotākais konkrētajam amatam. Uztver to kā tavu personīgo mārketinga ieroci, kas papildina Tavu CV. Iesaku rakstīt motivācijas vēstuli katram darba piedāvājumam atsevišķi, nekopēt no google.com standarta vēstules, jo darba devējs jūt, kad motivācijas vēstule ir rakstīta tieši kā pieteikums tikai konkrētam uzņēmumam.
Tātad noteikti iekļauj savā motivācijas vēstulē sekojošo:
1. Uzruna
Ko tu neteiksi, vai ne? Protams, tu neaizmirsīsi sākt vēstuli ar elementāru sasveicināšanos, taču tev vajadzētu arī atrast tā cilvēka vārdu, kam tu vēstuli adresēsi. Izokšķerē uzņēmuma mājas lapu, parocies LinkedIn, uzmeklē kādu paziņu, kas tur strādā, un pajautā. Tik tiešām - dari visu iespējamo, lai varētu vēstuli adresēt konkrētajam cilvēkam! Tava vēstule "Ļ.cien. Krūmiņas kundzei" pievērsīs uzmanību vairāk nekā pārējās, kuras būs nosūtītas "Dāmām un kungiem."
2. Ievads
Šajā daļā tev ir jāpiesaista "Krūmiņas kundzes" uzmanība! Parasti te norāda, kurai vakancei tu piesakiem, kā uzzināji par tās esamību, un kas tu vispār tāds esi, taču tev pāris vārdos jāuzraksta, kāpēc būtu vērts tērēt laiku un turpināt lasīt tavu pieteikumu. Tā vietā, lai iekopētu: "Rakstu jums, lai pieteiktos...", izmanto ievadu, lai pārdotu sevi: "Tā kā kopš informācijas tehnoloģiju bakalaura iegūšanas pagājušajā gadā jau esmu izveidojis dizainu trim profesionālām mājas lapām, rakstu, jo mani ieinteresējusi (amata nosaukums) pozīcija Jūsu uzņēmumā. Pievienotajā CV redzēsiet, ka darbā ar iepriekšējām kompānijām esmu saskāries ar līdzīgiem izaicinājumiem kādus paredzu darbā ar Jums, un to darbībā saskatu līdzības ar Jūsu uzņēmumu." Tādējādi tu dari zināmu, ka spēsi atrisināt problēmas, ar ko saskarsies jaunajā darbā, jo esi tās risinājis jau iepriekš.
3. Pierādījums
Šeit tev jāaizstāv un mazliet izvērtsāk jāralsturo lietas, ko pieminēji ievadā. Būtībā tev jāatsaucas uz savu CV, tikai nesāc to pārstāstīt! Iekļauj piemērus, kādus darbus esi veicis un kas saistīti ar prasmēm, kuras darba devējs sagaida no kandidāta. Bet (!) esi tik kodolīgs, cik vien iespējams, un neapraksti pilnīgi visu savu pieredzi - mini tikai tos faktus, kas tieši attiecas uz jauno darbu. Ir jauki, protams, ka tu esi kaislīgs flamenko dejotājs, taču darbā šī prasme tev, visticamāk, nebūs nepieciešama, tāpēc paturi šo informāciju pie sevis (vienīgais izņēmums - ja esi drošs, ka potenciālais priekšnieks ir sajūsmā par šo deju).
4. Uzņēmums
Parādi darba devējam, ka esi izpētījis un uztvēris uzņēmuma mērķus, kā arī pastāsti, kā tavas spējas var uzņēmumam palīdzēt tos sasniegt. Te nepietiks atsaukties tikai uz darba sludinājumā minēto. Rūpīgi izpēti visu pieejamo informāciju par uzņēmumu, apzini viņu stiprās puses un panākumu atslēgu, noskaidro tuvākos konkurentus un padomā, kas uzņēmuma darbībā būtu jāmaina vai jāuzlabo, lai konkurentus apsteigtu un ieņemtu nozares līdera pozīciju.
5. Noslēgums
Pavisam īsi rezumē to, ko vari darīt uzņēmuma labā un kādu redzi savu nākotni tajā. Noslēdz vēstuli ar ziņu, ka esi atvērts turpmākām sarunām un esi gatavs pierādīt savu piemērotību amatam.
Kopumā šajās piecās rindkopās jāspēj īsi iekļaut diezgan daudz informācijas, bet labā ziņa ir tāda, ka tad, kad būsi uzmocījis vienu - divas veiksmīgas motivācijas vēstules, nākamās taps daudz vieglāk. Ja sagatavosi nevis vienu universālo motivācijas vēstuli visiem gadījumiem, bet gan īpaši sagatavosi to katram amatam, uz kuru vēlies pretendēt, tu parādīsi darba devējam, ka darbu uztver nopietni un ir vērts tevi vismaz satikt.