Drukāt

9 veidi kā pazaudēt klientu

Klientu apkalpošanas kvalitāte ir viena no galvenajām uzņēmuma panākumu atslēgām. Ar augstiem klientu apkalpošanas standartiem iespējams likt klientam atgriezties pat tad, ja preces vai pakalpojuma kvalitāte nav tik augsta kā konkurentam, jo cilvēki līdz ar preci maksā arī par attieksmi un saņemtajām emocijām. Šoreiz par to, kā tikt no šī klienta vaļā.

 

1. IGNORĒ 

 

Nesveicinies, kad klients ienāk, turpini darīt savas lietas, un negribīgi pievērs viņam uzmanību vien tad, kad viņš pats tevi uzrunā. Centies izlikties, ka klientu neredzi, un klusībā ceri, ka viņš tevi netraucēs un aizies. Tāpat, ja klients uzraksta e-pastu, pacenties uz to neatbildēt vismaz pāris dienas. Un, ja tev tuvumā ir telefons, nekādā gadījumā necel, kad tas zvana! Ja nu klients lūgs tev kaut ko izdarīt?!

 

2. NEUZŅEMIES ATBILDĪBU

 

Nekas tā neatbaida klientu kā frāzes Tā nav mana vaina vai Kāds cits būs pieļāvis kļūdu. Labāk un efektīvāk būtu risināt problēmu, nemeklējot vainīgos, jo klientu neinteresē jūsu iekšējās komunikācijas detaļas, bet gan saņemts pakalpojums vai prece, pēc kā viņš atnācis.  

 

3. LIEC VIŅAM GAIDĪT

 

Tā vietā, lai savienotu ar vaicāto speciālistu, sīki izjautā, ar ko un par ko klients vēlas runāt, un tad atstāj viņu uz līnijas, kamēr to pašu pārstāstīsi konkrētajā jautājumā kompetentajam kolēģim, tikmēr liekot klientam klausīties apnicīgo savienošanas signālu, vai, vēl ļaunāk, kolēģu pusdienlaika klačas.  

 
 

4. NEPASAKIES UN NELIEC VIŅAM JUSTIES SVARĪGAM

 

Aizmirsti tādas frāzes kā Paldies! un Jauku jums dienu! Par spīti tam, ka tās prasa vien dažas sekundes un nemaksā neko, kā arī tam, ka klients nupat iztērējis savu naudu, kura nu kļūs par tavējo. Pārstāj pūlēties, tiklīdz klients izvelk maku.

 

5.  NETURI SOLĪJUMUS

 

Piedāvā to, kā tev nemaz nav, un apsoli paveikt to, ko tu nemaz nespēj. Koncentrējies uz īstermiņa peļņu, iekasējot pēc iespējas lielāku summu, nevis uz ilgtermiņa attiecībām, iekarojot un attaisnojot klienta uzticību!

 

6. NEPIEDĀVĀ RISINĀJUMUS UN ALTERNATĪVAS

 

Klienti nevēlas dzirdēt nevaram, nav iespējams utt. Ja tev nav tā, ko vēlas klients, piedāvā alternatīvu produktu. Ja tu nespēj to, ko klients tev lūdz, piedāvā pakalpojumu savu spēju robežās, kā arī idejas, kur un kā izdarīt to, ar ko tu palīdzēt nevari. Ja aprobežosies ar strupu nav un nevaram, klients aizies pie konkurenta, kuram ir un kurš var.

 
 

7. TU NEKO NESAPROTI

 

Norādi klientam, ka viņš neko nesaprot, tāpēc viņam ir ļoti paveicies, ka tu tūlīt viņu iepazīstināsi ar nozari, kurā viņš strādā, un izglābsi no milzīgu kļūdu pieļaušanas turpmāk. Klienta mārketinga kampaņa, protams, nekam neder, un tev vispār nav skaidrs, kā viņš līdz šim izdzīvojis. 

 

8. IESAKI VISU NO SAVAS LABĀS SIRDS

 

Iesaki savu frizieri, labu pretblaugznu šampūnu un lielisku zobārstu. Tā starp citu piemetini, ka tev riebjas cilvēki ar nekoptiem nagiem, un iedvesmojoši pastāsti par kādu jaunāko diētu...

 

9. LAI NOTIEK KAS NOTIKDAMS, RUNĀ!

 

Visu laiku runā, pārtrauc klientu un runā pa virsu, tu esi atbildīgs par klientiem un viņiem tevi ir jāklausa! Runā un nepārstāj runāt, ātri, neskaidri, ar slapjo dikciju, skaļi, lai izslēgtu iespēju, ka kaut kas netiek sadzirdēts. Un pasakiet, lai klients VISU pieraksta,jo divas reizes Jūs to neatkārtosiet! Ja klients cenšas rezumēt un noslēgt sarunu, sāc runāt vēl ātrāk un skaļāk, lai nekas nepaliek nepateikts!


Iesaki šo padomu citiem:
Twitter
Facebook
Draugiem.lv